Duni

Duni

Duni

DUNI filozófiája és története.

 

A Duni vezető beszállítója az attraktív és kényelmes termékeknek a terítés területén illetve azon túl.
Célja a tökéletes atmoszféra kialakítása minden étkezés illetve italozás alkalmára. A Duni márka több mint 40 piacon értékesít, és Közép,- illetve Kelet Európában az első pozíciót tudhatja magáénak ezen a területen. A cégnél kb.1.900 alkalmazott dolgozik 17 országban. Központja Malmö-ben van, termelési egységek találhatók még Svédországban, Németországba és Lengyelországban. A cég szerepel a NASDAQ OMX -en Stockholm-ban.

Duni évről évre

1949: megkezdődik a papír poharak gyártása Dalsland-ban, Svédországban

1953: megkezdődik a fehér szövet szalvéta gyártása

1954: megkezdődik a színes szövet szalvéta gyártása

1956: a Duni üzletet nyit Halmstad-ban.  Az Ahlen & Akerlund Förpackings AB  - a gyár hívására – 42 más város tanulmányozása után Halmstad-ba költözik.

1957: a redőzött papír poharak gyártása Dals Länged-ből Halmstad-ba költözik. Ezen termék gyártása a higiéniai körülmények javítását és számos betegség elterjedésének javítását jelentette.

1958: az ötvenes évek végén, a Duni megjelenik a nemzetközi piacokon. Az első saját tulajdonú külföldi értékesítő irodát Hamburgban, Németországban alapították. A következő pár évtized alatt Nyugat-európa számos oiacát élerte valamint az USA-t is.

1962: a Bila Cup AB-t a papír poharak, beleértve a redőzött poharak piacokon való megjelenésére alapította a Duni.

1963: a Duni megvásárolta az első papír tányérok gyártására alkalmas gépet. A cég 100 embert alkalmaz és 9,7 millió SEK forgalmat bonyolít.

1965: megjelennek a piacokon a Dunicel termékek.

1966: megkezdődika aműanyaggyártás Halmstad-ban. Az első termék a pohár volt, ami a mai napig az egyik értékesített termék. Ebben az évben jelennek meg a fröccsöntéssel előállított termékek pl. evőeszköz.

1970: a Duni Bila AB két saját tulajdonban lévő Bonnier vállalat fúziójának eredményeképpen alakult meg -  a Duni Dalsland-ba és a Bila Halmstad-ban. A Duni név – legjobb szövet szalvéta névért folyó versenyben jött létre az '50-es évek végén. A versenyt a svéd női magazin (Mai Santesson, Damernas Värld, 1943-59) volt szerkesztője nyerte. A svéd szó 'dun' jelentése 'lent', a szerkesztő elképzelése Az volt, hogy a cég szövet szalvétája  „olyan puha legyen, mint lent”.

1971: megjelenik egy elegáns műanyag pohár, aminek saját TV reklémja volt a BBC-n.

1972: Bramsche-ban – a volt textil gyárban – megkezdődik a gyártás.

1977: a Duni Bila AB a Grafoprint AB részvényeseként jelenik meg az USA-ban.

1982: bevezetésre kerülnek a piacokon a Dunilin termékek. Ebben az évben megvásárlásra kerül a műanyag poharakat gyártó svéd versenytárs a JiHa Plast AB.
1984: a Duni vállalat megszerzi a Delsbo gyertya gyárat.

1985: bevezetésre kerülnek a Dunisilk termékek a piacon.

1989: a svéd székhelyű media vállalat a Tidnings AB Marieberg 100%-os részt vásárol a Duni vállalatból.

1990: a Duni Bila-ból Duni lett. Svédország 2. legnagyobb szövet szalvéta gyártásán alapuló gyárát megszerezte a Finess.

1994: a Duni vezető központja Halmstad-ból Stockholm-ba költözött.

1996: az Artstyle – egy exkluzív termékcsalád speciális üzletek számára – bevezetésre kerül a piacokon.

1997: a Tidnings AB Marieberg eladja a tulajdonában lévő részesedés 50 %-t az EQT Scandinavia I.-nek.

1998: a higiéniai részleg, a Finess higiénia, a csomagolási részleg és a Stenqvist eladásra került. Mindeközben a Havi-t és a Finnish gyertya gyárat megszerezte a cég.

1999: a De Ster – a felszolgálás területén és légi utasforgalomban részvevők kényelmét biztosító vezető világmárkát – a cég megszerezte.

2001: az EQT megvásárolta Duni vállalat maradék részét, így 100%-os tulajdonosa lett a vállalatnak.

2002: a Svédországban található Kisa szövet gyár eladásra kerül.

2004: a svédországi Delsbo-ban és a finnországi Riihimäki-ben található gyertya gyártásával foglalkozó gyári egységek eladásra kerültek.
A svédországi Skäpafors-ban és a Dals Länged-ben található szövetgyártás egy leányvállalatba – a Rexcell Tissue & Airlaid AB-be – tömörült.

2005: új központ nyílt Svédországban, Malmö-ben.
Skäpafors átalakított egységét bezárták. A Halmstad-i üzem és iroda is bezárásra került. A Duni vállalat részesedést szerzett a Bonne Route-ban, mely a légiforgalom járatainak a vendéglátás területét ellátó holland beszállítója.

2006: a Duni vállalat három különböző jogi egységbe szerveződött; európai, amerikai és a deSter. A vállalat Észak-Amerikai üzletága szeptemberben eladásra került.

2007: a deSter-től való elkülönülés a Gate Gourmet értékesítése révén márciusban vált véglegessé.

2008: a Duni az 50 éves évfordulóját ünnepli a német üzleti piacon.
A lengyel üzleti piacon a 15 éves „születésnapját” ünnepli.
Az EQT értékesíti a Duni vállalatban lévő részesedését. 

2009: 60. „születésnapját” ünnepli a Duni.

2010: a net-es eladások összege 2009-ben elérte a 4.220 millió svéd koronát (SEK), ami a teljes árrés 10,3 %-a.
2011: megjelenik a piacokon az Evolin – a textília átalakulása – a forradalmian új asztalterítő anyag.