Általános Szerződési Feltételek ( ÁSZF)
Általános Szerződési Feltételek ( ÁSZF)
Vevőink, regisztráció:
Az SBI-Pannon Kft (mint Eladó) az általa üzemeltetett webáruházban európai vezető gyártók magyarországi forgalomba hozott minőségi termékeinek nagykereskedelmi forgalmazását végzi. Az ipari gépek és berendezések, valamint higiéniai és munkavédelmi termékek fő vásárlóköre a cég Üzleti partnerei.
Regisztráció: Azon Üzleti partnereinknek, lakossági Vásárlóinknak ajánljuk, akik többször szeretnének webáruházunkon keresztül vásárolni. Regisztráció esetén a rendszer megjegyzi a személyes és szállítási adatokat, így azt nem kell minden vásárláskor újra megadni. Viszonteladó, kivitelező üzleti partnereink regisztrációja elengedhetetlen, mert ez ad lehetőséget a kedvezményeik beállításához.
Regisztráció során választási lehetőség van cég és magánszemély regisztrációjára. Mindkét esetben a *-gal jelzett mezők kitöltése kötelező.
Regisztrált ügyfeleink a BELÉPÉS menüt választva e-mail címük és jelszavuk megadásával léphetnek be rendelési rendszerünkbe. Amennyiben elfelejtették jelszavukat, itt igényelhetnek új jelszót is, melyet válasz e-mailünk során megadott linkre kattintva újra megadhatnak.
Természetesen kiszolgáljuk a lakossági megkereséseket is, részükre a regisztráció nem feltétele a vásárlásnak, ők elküldhetik vásárlási igényüket regisztráció nélkül is, megadva a megrendelés teljesítéséhez szükséges legfontosabb adatokat.
Vásárlás menete:
Regisztrált ügyfeleink a BELÉPÉS menüpontot választva kezdhetik meg a vásárlást.
A Vásárló a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze.
A vásárolni kívánt terméknél be kell jelölni a kért mennyiséget, majd a KOSÁRBA mezőre kattintva a termék a kosárba kerül. A kosár tartalmát, a megrendelni kívánt termékek összértékét a KOSÁR menüpontra kattintva lehet ellenőrizni, illetve bármikor módosítani, törölni.
A Vásárló a TOVÁBB gomb megnyomásával lép a SZÁLLÍTÁSI MÓD menüpontra, ahol választható személyes átvétel, illetve kiszállítás.
Kiszállítás kérése esetén 30.000.-Ft+Áfa vásárlási értékig 1.900.- Ft+Áfa szállítási költséget, 30.001.- Ft+Áfa és 50.000.- Ft+Áfa vásárlási érték között 2.490.- Ft+Áfa szállítási költséget számolunk fel. 50.001.-Ft+Áfa feletti rendelés esetén a kiszállítás ingyenes.
A kért átvételi mód kiválasztása után a TOVÁBB mezőre kattintva jutunk a FIZETÉSI MÓD menüpontra. Mindkét áru átvételi mód esetén készpénzes fizetés, illetve előre utalással történő számlarendezés is lehetséges.Kiszállításkor, készpénz, utánvét esetén 600.- Ft+Áfa + szállítási díjat kell fizetni.
A fizetési mód megadása után, a TOVÁBB gomb megnyomásával a SZEMÉLYES ADATOK menü pontban a regisztráció nélküli Vásárlóinknak kell megadni az összes, szállításhoz elengedhetetlenül szükséges adataikat.
A megrendelés véglegesítéséhez szükséges a felhasználási feltételek elolvasása után a mellette lévő dobozka bejelölésével a szerződési feltételeink elfogadása, illetve az ellenőrző kód megadása.
Megrendelés menete:
A webáruházunkban szereplő árak, képek és információk tájékoztató jellegűek és nem minősülnek konkrét ajánlattételnek! A feltüntetett árak ugyanakkor tartalmazzák a csomagolás és a feladás költségeit is.
Az elküldött megrendelésre azonnal automatikus választ küldünk, melyben feltüntetésre kerül a megrendelés részletezése, illetve az Önök által megadott szállítási adatok. Kérjük az adatokat ellenőrizni és esetleges téves adatok megadása esetén az SBI-Pannon Kft-t 24 órán belül értesíteni. A megadott adatok helyességéért minden esetben a Vásárló felelős!
A megrendelés feldolgozása során az Eladó e-mailben vagy telefonon keresheti meg a Vásárlót a teljesítés feltételeinek egyeztetése érdekében.
A megrendelésekről minden esetben visszaigazolás készül 2 munkanapon belül, mely tartalmazza a megrendelt áru/k pontos megnevezését, árát, esetleges kedvezményt, illetve a szállítási határidő megadását.
A megrendelés ezen visszaigazolás elküldésével válik mindkét fél részéről elfogadottnak.
Szállítás:
A webáruházban szereplő termékek szállítási ideje eltérő, a pillanatnyi raktárkészlet és a rendelés beérkezési idejének függvényében, illetve egyedi termékek esetén a gyártó szállítási visszaigazolása szerint.
A kiszállítás kizárólag Magyarország területén, a Magyar Posta futárszolgálatával munkanapokon 8:00-17:00 óra között bármely időszakban történhet, így célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol az átvevő személy egész nap elérhető.
A csomag házhoz szállításának pontos árát rendszerünk minden esetben kijelzi a vásárlás folyamán!
Sikertelen kézbesítés esetén az áru a kézbesítő által hátrahagyott csomagértesítővel a Posta által megadott hivatalban és időpontban vehető át.
Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a Vásárló köteles jegyzőkönyvet felvetetni a kézbesítővel vagy átadóval, és a küldeményt Eladó költségére visszaküldeni. Ennek elmulasztása a Vásárló későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után.
Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a Vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az Eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.
Fizetési módok:
A fizetés történhet készpénzzel (a csomag átvételekor), illetve előreutalással, számla alapján. Előreutalás esetén a csomagot a teljes vételár beérkezését követően tudjuk postázni.
A termék személyes átvétele esetén a Vásárló a vételárat készpénzben, illetve bankártyával köteles kiegyenlíteni a termék átvételekor számla ellenében.
A termék átvételét megelőző banki átutalással (ez egy normál banki átutalás, az Eladó által e-mailben megküldött számla alapján). Ebben az esetben a termék Vásárló részére fenntartása, annak kiszállítása csak azt követően történik meg, ha annak ellenértéke megérkezett az Eladó bankszámlájára.
Az Eladó az áru tulajdonjogát a teljes vételár megfizetéséig fenntartja. Az áru tulajdonjoga a teljes vételár megfizetésével száll át a Vásárlóra.
Elállás joga:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
A webáruház igénybevételével történő vásárlás távollévők között kötött szerződésnek minősül, amelyre a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.
A Vásárló a szerződéstől tizennégy munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A Vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállás akkor érvényes, amennyiben a Vásárló a nyilatkozatát az SBI-Pannon Kft. felé a tizennegyedik munkanapig írásban megteszi (e-mailen, postai úton, faxon).
A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Az árut minden esetben az eredeti csomagolásában kell visszajuttatni az Eladó részére.
Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs új, kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Megrendelő kártérítésre kötelezett.
Bármilyen nemű sérülést, a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Elállás esetén a Vásárló az elállási nyilatkozat mellett a termékről kapott számlát is köteles visszaküldeni. Elállás esetén a visszaküldött árut az Eladó jogosult szemrevételezni, megvizsgálni, amelyről jegyzőkönyvet vesz fel és ennek 1 példányát a Megrendelő részére írásban elküldi.
Garancia:
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezik.
Az SBI-Pannon Kft. az általa értékesített árukat minden esetben – a gyártó, illetve az első forgalomba hozó által biztosított – a hazai szabványoknak és kereskedelmi előírásoknak megfelelő minőségben szállítja. De mivel semmilyen joggal, felhatalmazással és technikai feltétellel nem rendelkezik, hogy minden egyes termék minőségét megvizsgálja, ezért áthárít minden olyan felelősséget, ami esetlegesen az általa forgalmazott termékekkel kapcsolatos károkból fakad.
A Vásárló e tárgykörben igényét csak kizárólag írásban jelentheti be. Készülékek esetében, garanciális időn belül a készülékeket csak szakszervizben lehet javítani!
Az igény bejelentéshez a Megrendelő köteles eljuttatni az eredeti számlát, a garancia/jótállási jegyet (amennyiben az járt az áruhoz), valamint a szavatossági/garanciális problémával érintett árut. A bejelentés költségei (ideértve az áru visszaszállításának költségeit is) külön megállapodás hiányában a Vevőt terhelik.
Amennyiben a bevizsgáló szakszerviz állásfoglalása szerint a Vevő a részére értékesített termékkel kapcsolatban alaptalanul élt reklamációval, a termék bevizsgálásának költségei a Vevőt terhelik, és az Eladó a bevizsgálás költségeit haladéktalanul továbbszámlázza a Vevő felé.
Amennyiben a kifogás megalapozott, a javítás, ill. kártalanítás a garancia, vagy jótállási jegyben foglaltak szerint történik, minden más esetben a vonatkozó törvények meghatározók.
A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.
Ha a termék az átvételtől számított 3 napon belül meghibásodott, a Megrendelő kívánságára azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha cserére nincs lehetőség, a Megrendelő választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy a vételár különbözet elszámolása mellett más típusú terméket kell részére kiadni. Ezt a fogyasztó dönti el.
Egyes esetekben nem dönthető el azonnal egyértelműen, hogy a termék valóban hibás, vagy sem. Ezekben az esetekben a cseréhez a szakszerviz szakvéleményére van szükség, így jegyzőkönyv ellenében a termék átvételre kerül.
Jótállási igény az alább iratok bemutatásával érvényesíthető:
- A cégünk által kiállított jótállási jegy és/vagy
- A termékhez kiállított számla
A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szerviz fenntartja a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
Portósan küldött csomagokat nem vesz át az Eladó, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a Vásárló állja.
Adatvédelem:
A regisztráció során megadott adatokat nagyon bizalmasan kezeljük!
A regisztrációhoz szükséges adatokat harmadik személy részére nem adjuk ki.
Adatkezelési alapelveink megegyeznek a hatályos jogszabályokkal.
Vonatkozó jogszabályok:
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról
1995. évi CXIX. törvény a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről.
Egyéb rendelkezések:
Eladó jogosult a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani.
Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő általános szerződési feltételeket kell alkalmazni.
Ezen feltételektől eltérni csak közös írásbeli megállapodás esetén lehetséges!
Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet és a kapcsolódó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
Pécs, 2018.06.11.
SBI-Pannon Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
7630 Pécs, Edison utca 9.