P&G Professional, ariel, lenor, bonux, jar
A P&G története:
Az 1837-ben alapított The Procter & Gamble Company egy kis, szappan- és gyertyakészítő családi vállalkozásként indult az Egyesült Államokban, az Ohio állambeli Cincinneti-ben. Ma a P&G több mint 300 márkát forgalmaz 160 országban, közel 5 milliárd fogyasztónak.
William Procter, az Angliából emigrált gyertyaöntő és az ír származású James Gamble szappanfőző talán sosem találkozott volna, ha nem a testvérpárt, Olivia és Elizabeth Norrist veszik feleségül. Az édesapa meggyőzte újdonsült vejeit, hogy fogjanak közös üzleti vállalkozásba: így született – Alexander Norris közbenjárásával – 1837-ben egy új vállalkozás: a Procter & Gamble.
1887-ben a munkásosztály helyi és országos szintű zavargásainak enyhítésére a P&G egy úttörőnek számító, profitmegosztáson alapuló programot indított a gyári munkásoknak. Ezt az önkéntes programot, amelynek során a munkásoknak részvényeket adtak, William Cooper Procter, az alapító unokája gondolta ki. A célja az volt, hogy motiválja és elismerje dolgozóit - ők is létfontosságú szerepet játszanak a vállalat sikerében.
1890-re a P&G már több mint 30 különféle szappant gyártott. Az újfajta reklámozás, többek között az országos magazinokban megjelenő egész oldalas, színes reklámok eredményeképpen folyamatosan nőtt a P&G szappanok iránti igény. A rohamosan növekvő keresletnek köszönhetően a vállalat terjeszkedni kezdett és túllépte Cincinnati városának határait. Létrehozott egy laboratóriumot Ivorydale-ben, hogy szakszerűbben tanulmányozhassa és fejleszthesse a szappanok gyártási folyamatát. Az Ivorydale-beli laboratórium egyike volt az amerikai ipar legelső kutatólaboratóriumainak.
1924-et írunk, amikor a Procter & Gamble elsőként, adatokon alapuló, direkt piackutatást végzett fogyasztói körében. Ez az előrelátó, előre gondolkodó megközelítés tette lehetővé a vállalat számára, hogy megértse a fogyasztói igényeket és kielégíthesse azokat termékeivel, amelyek megkönnyítik az emberek hétköznapjait.
1939-ben csupán öt hónappal a televízió amerikai megjelenése után, a P&G már TV reklámban hirdette Ivory szappanját, az első televíziós baseball meccs közvetítés alatt.
1941: A P&G az első vállalatok egyike, amely hivatalos formában reagált a fogyasztói visszajelzésekre: létrehozta a vásárlókkal történő kapcsolattartásra szakosodott ’fogyasztói kapcsolatok’ osztályát. 1973-ban bevezetésre került a díjmentesen hívható ügyfélszolgálati telefonszám; majd a 80-as évektől az e-mailnek köszönhetően, még közelebb került vásárlóihoz, akik a vállalat tevékenységének középpontjában állnak.
1945-re a Procter & Gamble közel 350 millió dolláros üzletté nőtte ki magát, termékei az Egyesült Államokban és Kanadában is nagy népszerűségnek örvendtek. A vállalat megtette az első lépéseket a tengerentúli kereskedelem felé, felvásárolta az Angliában működő Thomas Hedley & Co. Ltd-t. Az 1950-es években a vállalat egyre erőteljesebben koncentrált a nemzetközi terjeszkedésre: elsőként Mexikóban, majd Japánban és Európában is forgalmazni kezdte termékeit.
1991-ben a P&G megnyitotta első irodáit Közép-Kelet-Európában; Magyarországon, a korábbi Csehszlovákiában, Lengyelországban valamint Oroszországban.
2000-ben a vállalat Közép-európai régiós központja Budapest lett, amely a Cseh Köztársaságban, Horvátországban, Magyarországon, Szlovákiában és Szlovéniában működő irodákat koordinálja. A régióban továbbá két gyárat is üzemeltet: a csömöri Hyginett Kft-t., mely kiváló minőségű női higiénés termékeket gyárt; valamint a csehországi Rakonában található gyárat, amely mosó- és tisztítószereket, valamint szépségápolási termékeket állít elő."
2011-ben megalakul a Procter & Gamble Central Europe régió mely kilenc országot ölel fel köztük Magyarországot. Az új szervezet tagországai még: Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Litvánia, Lettország, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia.
A P&G Professional társaságban tudjuk, hogy kell kitakarítani egy szobát, felmosni a padlót a konyhában, fertőtleníteni a WC-t, elmosni az edényeket, vagy kimosni a ruhákat.
Mivel az első benyomás és a hosszan tartó hatás mindent eldönt, meglévő és új ügyfeleink számára egyaránt a legkorszerűbb és innovatív technológiákat kínáljuk.
Mi ugyanis tudjuk, hogy a takarítás valódi tudomány.
Az ügyfeleink bevált, egyszerű és hatékony megoldásokat várnak el tőlünk. És ezért létrehoztuk a P&G Professional rendszert. A háztartásokból ismert márkák magasan professzionális megoldást kínálnak.
Ügyfeleinknek bebizonyítjuk, hogy alaposan és illatosan tisztítunk!
Termékeink beváltak, egyszerűek és hatékonyak
A P&G Professional a megbízható márkák ismertségét, azok erős piaci pozícióját és a fogyasztók általi megértését használja ki. Célunk az ágazatok egész sorában – pl. HoReCa, mosodaipar, élelmiszeripar, épület takarítás és karbantartás, oktatás, egészségügy vagy szakápolás területén működő ügyfelek különleges igényeinek kielégítése.
Igazolt tény, hogy minden vásárló észreveszi és megjegyzi a tiszta és jó illatú környezetet.